Werk jij bij een kleine webwinkel en wil je meer doen dan alleen maar orders verwerken? Wil jij echt verschil maken op je werk? Daar kan ik mee helpen. Je kunt namelijk al binnen één werkdag een hoop veranderen. Met webshop marketing breng je je webwinkel naar een hoger niveau. De resultaten zullen misschien niet meteen vandaag te zien zijn, maar je kunt wel binnen 8 uur je shop een boost geven. In deze blog geef ik je een werkdag van 8 uur, waarin je echt resultaat kunt boeken.

9:00 – 11:00 Webshop marketing strategie

De eerste twee uur van je dag ga je inventariseren wat voor doelen je zou kunnen stellen. Denk aan KPI’s die later ook meetbaar zijn. Hiervoor kun je online voorbeelden vinden. Een goed idee is om cases van succesvolle webshops te gebruiken voor je eigen strategie. Wat hebben zij zoal aan doelen gesteld? Denk aan Adyen, Coolblue. Noteer je webshop marketing doelen, zoals 20% meer verkeer of een stijging in het conversiepercentage van 30%. Hier kun je dan naartoe werken. Wil je alleen SEO, of alleen SEA doen? Of ook conversieoptimalisatie?

11:00 – 12:00 Webshop marketing tools

Nu ga je alle data verzamelen over je webshop en proberen daar conclusies uit te trekken. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics. Hoe hoog is het bounce-percentage? Wat voor landingspagina’s komen mensen op? Stel jezelf veel vragen, en probeer ze ook te beantwoorden. Het antwoord is de oplossing.

12:00 – 14:30 SEO

Nu ga je je webshop marketing uitvoeren. Schrijf twee landingspagina’s van je website die het minder goed doen (zoals gezien in je tools). Maak de content helemaal SEO. Dit kun je binnen een uur doen. Deze pagina kun je als voorbeeld nemen voor later om terug te kijken. Hij zal gegarandeerd gestegen zijn in Google en het verkeer zal omhoog zijn gegaan. Je webshop marketing heeft vrij snel effect, denk een paar dagen.

13:00 – 13:30 Lunch

Ook belangrijk.

14:30 – 16:30 SEA

Een ander onderdeel van webshop marketing is SEA. Ga dus adverteren op een andere landingspagina dan waar je de content voor hebt geschreven (of juist dezelfde voor maximaal resultaat).

16:30 – 17:30 Conversieoptimalisatie

Het laatste uurtje webshop marketing is conversieoptimalisatie. Hier kun je online wat research voor vinden. Verander bijvoorbeeld de kleur van een knop. Met de bovenstaande 8 uur kun je letterlijk binnen één werkdag resultaat boeken via webshop marketing! Doe dit meerdere dagen in de week en je webshop marketing strategie wordt ijzersterk. Maak echt een verschil!